سمفونی زندگی

سمفونی زندگی

گاه نوشته های من از "سمفونی زندگی"
سمفونی زندگی

سمفونی زندگی

گاه نوشته های من از "سمفونی زندگی"

پرنده های "صلح" بر فراز هفت سین زندگی تان در پرواز!

سال 96 سالی پر از داستان بود! شاید مثل همه سال ها! ولی من در سال گذشته خیلی روزها و شب ها غم بزرگی دلمو گرفت. آخرین بار پس از داستان سقوط هواپیما به جناب همسر گفتم احساس می کنم دیگه خیلی سطح انرژی م پایین اومده و به سختی می تونم از امید بگم و فردایی بهتر را ساختن. فکر می کنم با این حجم عظیم سختی ها و فشار و از همه بدتر ناامیدی، کار "ساختن" هرروز سخت تر میشه و اراده قوی تری می طلبه.

ولی هرطور بود سعی می کردم نگذارم شعله کوچک این شمع امید در دلم خاموش بشه چرا که هنوز هم ایمان داشتم که شعله نازک یک شمع هم می تونه آتشی به پا کنه.

امشب در ساعات پایانی اولین روز سال جدید با تمام وجودم برای همه مردم سرزمینم ایران و همه اهالی زمین

 "گام برداشتن" هر روزه در راستای ایجاد آرامش، صلح، گسترش مهر و نیکی،

برای  خودمون و حداقل "یک نفر غیر از خودمون" را خواستارم.

از خداوند برای کسانیکه در این مسیر قدم برداشته اند، استواری و پایداری گامهایشان ،

و برای کسانیکه در این مسیر نیستند، توفیق هدایت در این مسیر را می خواهم.

من ایمان دارم اگر همه ما آدم ها ( همه یعنی من، تو، همسایه دیوار به دیوار من، بقال سر کوچه مون، راننده تاکسی خط نوبنیاد-ونک، معاون وزیر راه، رئیس جمهور کشورمون، وزیر آموزش و پرورش گینه نو و همه و همه و همه) گامی برداریم برای خدمت و دیگر خواهی، قطعا دنیا جای قشنگ تری میشه و به بهانه اینکه فلانی نمی کنه، پس چرا من بکنم، بار مسئولیت مون را زمین نگذاریم.

و در پایان و شاید به زبانی دیگر آغاز، به عنوان عیدی این غزل زیبای مولانای عزیز را به همه عزیزان تقدیم می کنم:

اگر آتش است یارت تو برو در او همی‌سوز

به شب فراق سوزان تو چو شمع باش تا روز

تو مخالفت همی‌کش تو موافقت همی‌کن

چو لباس تو درانند تو لباس وصل می‌دوز

به موافقت بیابد تن و جان سماع جانی

ز رباب و دف و سرنا و ز مطربان درآموز

به میان بیست مطرب چو یکی زند مخالف

همه گم کننده ره را چو ستیزه شد قلاوز

تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید

تو یکی نه‌ای هزاری تو چراغ خود برافروز

که یکی چراغ روشن ز هزار مرده بهتر

که به است یک قد خوش ز هزار قامت کوز


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.