سمفونی زندگی

سمفونی زندگی

گاه نوشته های من از "سمفونی زندگی"
سمفونی زندگی

سمفونی زندگی

گاه نوشته های من از "سمفونی زندگی"

" من کنجکاوم"

دو سه روز پیش امیرعلی از مدرسه اومد خونه و زنگ زد به من و گفت خاله، امروز یکی از بچه های مدرسه مونو اخراج کردند. گفتم چرا؟ گفت خاله یه چیز خیلی بدی با خودش آورده بود مدرسه، از وسایل زن و شوهرا.

خواهرم رفته بود مدرسه که بابا این بچه جزامی نیست که اخراجش کردید. کنجکاوه. به خاطر سنش. نوجوانه. باید بهش آگاهی داد.

من خیلی از این جور مسائل میشنوم این روزها:  رد و بدل کردن فیلم های پورن، صحبت های نامناسب، تجربه های عجیب و غریب بچه ها باهم....

و #ما_مسئولیم . منو شما به عنوان والدین و مربیان

خداااایی بچه ها کنجکاون و این طبیعیه. معمولا از 11-12 سالگی میرن دنبال جواب سوالهاشون و از منابع مختلف: دوستانشون در مدرسه و یا شبکه های اجتماعی و اینترنت جواب سوال هاشونو پیدا کنند. متاسفانه این منابع اطلاعات درستی به اونها نمیدن. دوستان که خودشون بچه هستند و نادان. گوگل هم که نمیدونه مقابلش کی نشسته، با هر کلیدواژه ای یه عالمه مطلب میاره براشون.
ما نیاز داریم به گسترش فضاهایی که کاملا علمی، اخلاقی و  مبتنی بر اصول روانشناختی پاسخگوی کنجکاوی بچه ها باشند.

هرچقدر هم ما مواظب فرزندانمون باشیم، بالاخره در هر مدرسه ای یه بچه ای پیدا میشه که اطلاعات نادرست به بقیه میده. پس ما خودمون باید از قبل بچه هامونو واکسینه کنیم. باید درستش را ما بهشون بگیم و خودمون بذر درست را بکاریم وگرنه اگر دست روی دست بگذاریم و هیچ کاری نکنیم، دوستان درختای کج و معوجی میکارن و حالا بیا و درستش کن. بچه ها با دنیایی از ترس و ابهام و نگرانی بزرگ میشن.

ما داریم کارگاهی برگزار می کنیم به اسم #من_دیگه_بزرگ_شدم که درباره بلوغ، خودمراقبتی و پاسخ به کنجکاوی های نوجوانان هست و در فضایی کاملا علمی، روانشناختی و اخلاقی در کنار فرزندان عزیزمون هستیم. چیزی که متاسفانه خیلی کمه و نیازه به گسترسش در جامعه.
و به همه آدمها پیشنهاد می کنیم که  برای پیشگیری از آسیب های بزرگ و پیش نیومدن اتفاقاتی مثل #آتنا #ستایش و یا #مدرسه_معین لطفا اطلاع رسانی کنید این برنامه هارو که به قول #سعدی جان:

درختی که اکنون گرفته ست پای
به نیروی شخصی برآید ز جای
وگر همچنان روزگاری هلی
به گردونش از بیخ برنگسلی
سر چشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گذشتن به پیل


برای اطلاعات بیشتر با شماره 09035245030 تماس بفرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.