سمفونی زندگی

سمفونی زندگی

گاه نوشته های من از "سمفونی زندگی"
سمفونی زندگی

سمفونی زندگی

گاه نوشته های من از "سمفونی زندگی"

تصمیم گیری درست در جاده زندگی

یکی از موضوعات اصلی که من خیلی با اون مواجه هستم چه در اتاق #مشاوره و چه در #نشست ها و #دورهمی های تخصصی و دوستانه، بحث #تصمیم_گیری است. دائما آدم ها درباره تصمیم ها و راههای پیش رو صحبت می کنند و یا تصمیم ها و #انتخاب های قبلی و پیامدهای کنونی اون. میدونیم که هر انتخابی در گذشته کردیم الان ما رو ساخته و دست به هر انتخابی امروز بزنیم، فردای ما رو میسازه.

وقتی میگیم #تصمیم گیری، یعنی که چندتا #راه وجود داره وگرنه تا زمانی که یک گزینه بیشتر نداریم، عملاً تصمیم گیری معنایی نداره و در واقع ما "مجبوریم" و نه  "انتخابگر".

معمولا در #جنبه_های_مختلف_زندگی ما باید دست به انتخاب بزنیم و هر انتخابی کلی پیامد مثبت و منفی و سختی و آسونی  داره. ولی آدمی که شرایط را سبک  سنگین میکنه و تصمیم می گیره، دیگه پای سختی هاش هم میشینه.

موضوعاتی که من میبینم که آدم ها درگیرش هستند، تنوع زیادی داره:

اینکه چه رشته ای بخونم؟ در کدام شهر یا کشور؟ شهر خودم یا شهر دیگه ای؟ ایران یا خارج از ایران؟

ازدواج کنم یا نکنم؟ اگر بله، با چه کسی؟ بچه دار بشم یا نه؟ کارم را عوض کنم یا بمونم همین جا؟ حرفم را بزنم به فلانی و یا نه؟ از چه شیوه ای برای بیانش استفاده کنم؟

و خلاصه کلی سوال دیگه که دائما هر کس به نوعی درگیرش هست برای تصمیم گیری.

از طرفی مسئله دیگه ای هم که وجود داره، #زمان_تصمیم گیریست: اینکه #الان تصمیم بگیرم و یا آن را بگذارم برای #بعدا

هرچند من به این نتیجه رسیدم که چون مسئولیت تصمیم گیری خصوصاً در تصمیم های مهم زندگی خیلی بالاست، خیلی از ما از پذیرش این مسئولیت‌ها #ترس داریم و به خاطر ترس هامون تصمیم گیری را هی امروز و فردا می کنیم. 

یک مسئله دیگه هم هست و اونم اینه که بعضی وقت ها یک تصمیم با #منطق جور میاد ولی #دل چیز دیگه ای میگه.

خلاصه داستانیه انتخاب و تصمیم گیری.

همه این ها باعث شد ما بیاییم یکسری نشست در موسسه #شمیم_باران طراحی کنیم در راستای #مهارت_انتخاب و تصمیم گیری.

#اولین نشست عنوانش هست: #بمونم_یا_برم؟ که درباره تصمیم گیری برای #ماندن_در_ایران و یا #مهاجرت کردن هست. چیزی که خیلی از دور و بری هامون درگیرش هستند این روزها.

#زمان_نشست پنجشنبه 13 دی ماه هست و خودم تسهیلگر اصلی هستم و چندتا مهمون خیلی ویژه دعوت کردم که مطمئنم حضورشون خیلی تاثیر گذاره در برنامه مون.

چون فضای این برنامه محدوده، بنابراین فقط می تونیم میزبان تعداد محدودی باشیم. پس اگر شما هم این روزها درگیر این موضوع هستید و یا در دور و برتون کسانی را دارید که با این تصمیم گیری دست و پنجه نرم می کنند، خوشحال میشیم به ما بپیوندید.

برای ثبت نام در این ایونت یا با شماره 22676220 تماس بگیرید و یا به اینجا مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.