سمفونی زندگی

سمفونی زندگی

گاه نوشته های من از "سمفونی زندگی"
سمفونی زندگی

سمفونی زندگی

گاه نوشته های من از "سمفونی زندگی"

" ماهی بداخلاق مجبوره تنها باشه!"

ما دو تا ماهی فایتر داریم که جدای از آکواریوم مان و در تنگ هایی جداگانه قرارشون دادیم. ویژگی فایترها اینه که نمی تونند با خودشون بسازند و بسیار سلطه طلب هستند و می خوان قلمرو فضایی فقط برای خودشون باشه و وقتی فایتر دیگه ای پیششون قرار داده میشه باهم دعواشون میشه در نتیجه باید جداگانه نگهداری کنیم ازشون. دیروز داشتم به باله های زیباشون و رنگ خیره کننده اش نگاه می کردم و فکر می کردم که چرا ماهی به این زیبایی تنهاست؟ 
یاد آدم هایی افتادم که همه روابط اجتماعی و عاطفی شونو به راحتی از دست میدن چون اخلاق خوبی ندارند، دائما دیگرانو کنترل می کنند، تحقیر دیگران جزء برنامه های اصلی شونه، خسیس هستند و کلیییی حسابگر، با دوستان رابطه خوبی ندارن، با خواهر برادراشون قهرن و تنهای تنها و به دور از روابط اجتماعی گذر عمر می کنند! وقتی هم که پیش کسی میرن از عالم و آدم شکوه و شکایت دارند که همه بی معرفتند و هیچ کس به فکر کسی نیست و بچه ها و نوه ها هم که انگار نه انگار!

من فکر می کنم چیزی که باعث میشه افراد دور آدم جمع بشن و نگذارن تنها بمونی نه بچه اس و نه همسر و نه هیچ کس دیگه: بچه که بودم یه حاج خانم کوکب در همسایگی ما بود که فرزندی نداشت ولی کل محله و دوست و فامیل روز و شب دور و برشون بودند بس که خودش و همسرش مهربون و خوش اخلاق بودن و با  نیکی و روی خوش هوای همه رو داشتند و متقابلا بقیه هم هوای اونها رو. الان هم که نزدیک نود سال دارند شبانه روز خانم ها میرن خونه شون و همه کارهاشو میکنن و توی همه مراسم شادی اولین کارت دعوت دم خونه اونها برده میشه! 
پس  ماهی فایتر زیبای من! بهتره به جای اینکه دنبال مقصر بگردی، اخلاقتو نیکو کنی که تنها نمانی

نظرات 3 + ارسال نظر
زلیخا یکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت 17:25

ممنونم عالی بود،نوشته ی زیباتون رو خیلی دوست داشتم ،واقعا که زیبایی درون خیلی از زیبایی ظاهر با ارزش تر هست ،چه خوب که بتونیم به هردو اهمییت بدیم و سیرتی زیبا داشته باشیم و همیشن تو قلب آدمها جا داشته باشیم........

په پو شنبه 1 اسفند 1394 ساعت 20:55 http://aski-ewin.blogsky.com

ما یه دونه ماهی بد اخلاق تو فامیل داریم که همه ازش کناره گرفتن.
زهرا خانم آیا اگه سوالی داشته باشیم می تونیم از این طریق از شما بپرسیم؟

بله چرا که نه! اگر در حد اینجا بشه جواب داد که خوشحال میشم در غیر این صورت ارجاعتون میدیم به مشاوره حضوری پیش دوستان مشاور قابل اعتماد

فقط خدا چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت 23:21 http://faghat-khoda20.blogfa.com

سلام مطالبت خیلی زیباست موفق باشی اگر فرصتی شد به وب من هم سر بزن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.