سمفونی زندگی

سمفونی زندگی

گاه نوشته های من از "سمفونی زندگی"
سمفونی زندگی

سمفونی زندگی

گاه نوشته های من از "سمفونی زندگی"

قسمتی از سخنرانی زیبای خانم آنیتا مورجانی در TED

من دوست دارم که شما تصور کنید، که ما همه باهم در یک انبار بسیار تاریک هستیم  که کاملا سیاهه، و شما هیچ چیزو نمی تونید ببینید.اما تصور کنید که در دستتون یک چراغ قوه کوچک هست  و روشنش می کنید  و با نور اون در مسیر حرکت می کنید تا مسیرتونو پیدا کنید. در تاریکی هر چیزی که شما می بینید تنها چیزی هست که نور چراغ قوه روش افتاده!  و باقی چیزها در تاریکی هستند. 

حالا تصور کنید یک روز سیلی از اشعه های نور انبار تاریک رو بطور کامل روشن می کنه و شما می تونید واقعیت انبار رو یکجا ببینید  و می بینید که انبار خیلی بزرگر از اون چیزیه که شما تصور می کردید:

چیزهای مختلفی در آنجا چیده شده، بعضی هاشونو شما دیدید و خیلی هاشو هرگز ندیدید. بعضی هاشون زیبا هستند و بعضی خیلی زیبا نیستند . بعضی در رنگ هایی که هیچوقت اونارو ندیدید. بعضی چیزهای عجیب و بعضی خنده دار! شما بعضی از آنها را قبلا با چراغ قوه دیده بودید و  بعضی را هرگز!

حالا تصور کنید که نور دوباره بره و شما با یک چراغ قوه تنها بمونید!

اما این بار می دونید که اینجا خیلی چیزهای بیشتری هست که بطور همزمان در کنار هم قرار گرفتند و شما  ایمان دارید که خیلی بیشتر از چیزی که ما تجربه می کنیم، وجود داره.....

آنیتا مورجانی
پیشنهاد می کنم فیلم کامل سخنرانی را در اینجا ببینید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.